Rapideanu, o idee

Vrei să faci bani din publicitate, îți trebuie o idee. O idee a dracului de bună, care să atragă atenția clientului. Åži în acelaÅŸi timp să o ÅŸi țină minte consumatorul. Adică cel care pune mâna pe ziar, pe telecomandă sau pe tastatură. Iar publicitatea românească la asta zic eu că stă destul de prost. La idei crețe, cum îi place creativului meu preferat să zică. Dacă stau să mă gândesc la suprafață, adică nu să sap adânc în memorie, ultima reclamă care mi-a plăcut ÅŸi care mi-a rămas în minte e cea de la Romtelecom, cu bunica ce îi povesteÅŸte nepoțicii pentru a 11-a oară povestea Scufiței RoÅŸii. Foarte miÅŸto reclama. Clasică, reclamă de idee. Pe de altă parte, publicitarii încep să gândească din ce în ce mai multe neconvenționale, cum le zic ei. ân principiu reclame care să nu folosească medii, tembelizoare sau radiouri, ci care se bazează pe contact direct cu omul-consumator. De azi dimineață am primit deja de trei ori un mail. De la cravatamea.com. Care-i ÅŸpilu. Nenea cesta, tinerel după scriitură, cu nume de cod X, se însoară, cu o domniÅŸoară pe care o cheamă Y. Deocamdată, a lansat un teasing. Sau un semi-teasing, mai degrabă. Ce vrea el? Păi, să vândă spațiu publicitar pe cravata sa de mire. Nodul de cravată e scos la licitație, restul, la preț pe centimetru pătrat. Dacă îi iese, din cravată strânge 5000 de euro baÅŸca prețul de achiziție al nodului, unde licitația pleacă de la 100 de lei. Ideea e creață, nimic de zis. Cu realizarea aÅŸ avea niÅŸte strâmbe de băgat, dar aÅŸteptăm să vedem, poate iese. Mi-ar fi plăcut să ÅŸtiu povestea din spatele ideii. Adică povestea celor doi îndrăgostiți, cum au ajuns ei la nunta. Din suspansul ăsta nu au nimic de câÅŸtigat. Eu n-aÅŸ da 50 de bani ca să iau parte, într-un mod sau altul la nunta lui X cu Y, dar aÅŸ fi interesat, să zicem, de nunta lui Mihai cu Elena care s-au cunoscut întâmplător în personalul Hațeg-Ohaba de sub Piatră. Sau puneți voi ce nume vreți ÅŸi ce combinație. Oricum, nush de ce, am un feeling că ÅŸtiu despre cine-i vorba. Nu zic, că poate nimeresc ÅŸi îi stric tot ÅŸmenul.

3 Comments