Cât valorează siguranȚa ta?
|Plecând de la articolul de ieri, azi am o dilemă. Câți de mulți bani ești dispus să investești în siguranța ta și a familiei tale? Sigur, prima reacție va fi oricât. Dar mă interesează a doua reacție, după ce stai și te gândești un pic. De exemplu, că tot suntem în acea arie. Când ți-ai ales ultima mașină, ai verificat măcar să vezi câte stele a luat la testele de siguranță? Ai ales-o în funcție de puterea motorului sau de numărul de airbag-uri? Te-au interesat ESP-urile, ABS-urile sau ți-a luat ochii sistemul de navigație incorporat? Și astăzi aș alege tot un second de import unei Dacii Logan noi, nu s-a schimbat nimic din punctul ăsta de vedere de ieri până astăzi, dar stând și gândind întreaga situație mi-am dat seama că nici eu nu n-am analizat foarte atent propria-mi siguranță în trafic.
Penultima mașină am ales-o pentru aspect. Era un Volkswagen Bora, giugiuc, dotată cu aproape tot ce-ți dorea suflețelul. Când vânzătorul mi-a zis că are sistem 4matic am zis, da, da, senzori de ploaie are? Avea și senzori de ploaie, dar după prima iarnă, n-aș fi schimbat 4maticul pentru toți senzorii din lume. Și mi-am dat seama de cât valorează sistemul doar când am schimbat mașina cu un Ford Focus, fără 4matic. Când la 30 la oră, pe o lapoviță lejeră, era să mă întorc cu mașina în curbele de la Zalău. De abia atunci am realizat ce bijuterie aveam sub fund până de curând. Iar Ford-ul, sincer, l-am ales pentru două considerente: spațiu (break vs. berlină) și consum (pentru că VW avea motor de 2 litri, benzină, și 4 matic – deci consuma cisterne, nu așa). După care am realizat, ceva cam târziu, cât valorau dotările de siguranță. Și, ca să ajungem la concluzii, ambele mașini au fost cumpărate cam la preț de Logan, poate 3-400 de euro mai scumpe. Deci meh, de ce să cumperi o Dacie?
P.S. L-ați mai văzut careva pe domn președinte cu Dusteru?
ce-ai ma cu maybachu’? 😛
da, ai si dreptate. recunosc ca si mie imi cam tataie curu’ in el. conduc destul de prudent dar ma gandesc cu groaza ca ar putea veni un berbec sa se bage in mine. btw de fosta ta bora(banuiesc ca a fost a ta dupa culoare si numar)….ala care o are acum e chiar un pericol public.
Când ÅŸi-au luat ai mei ultimele două maÅŸini (pentru firmă, în buget oarecum de austeritate – un Opel Astra combi ÅŸi un Logan MCV), le-am zis să dea naibii geamuri electrice pe spate sau io ÅŸtiu ce vopsea metalizată ÅŸi să-ÅŸi ia, în schimb, cât mai multe airbaguri. ÃŽncă n-a fost nevoie de ele, dar ele-s acolo.
@baga: ma scuzati domn finantator, uitai ca dvs. sunteti propretar de maybach. si da, i know.
@ovi sirb: smart choice. acum caut alta masina si multe carute foarte mistoace au picat de pe lista tocmai pentru ca erau pline de besini inutile si nude la dotari de siguranta
intorsul in curba la 30 la ora cred ca se datora mai repede cauciucurilor.
de ce dacie si nu sh?
depinde de bani- ai toti banii, sh-ul e mai cinstit. n-ai toti banii si faci credit? masina noua este mai ok.
depinde de cunostintele tale tehnice – stii ce sa te uiti la o masina sh? Ai pe cineva care sa stie asta? Da. Merita sh.
depinde de noroc – sh-ul pana la urma e ca vinul vechi. Poate sa fie ceva misto sau poate sa fie otet.
cand 1 si 2 si 3 lipsesc, dar vrei masina, e mai ok sa mergi pe masina noua (vezi, nu zic logan). NU de alta, dar de banii de orice masina noua (pana prin 100k) poti sa iti iei o masina mai buna sh.
Asta cu siguranta se schimba total dupa ce ai un copil. Prima masina avea 5 stele la testele de siguranta, vreo 8 airbaguri ( am asteptat in plus 5 saptamani parca, doar pentru ca vroiam airbag pe locurile din spate ). N-aveam copil.
Amu am… Masina e 4×4 ( nu SUV ), tot plina de sisteme de siguranta si airbag-uri peste tot. Pe prima masina nu aveam ESP, pe asta am. Motorul e mult mai puternic decat la prima masina, dar viteza mea de mers e neschimbata ( depasirile le fac mult mai scurt acum, si poate sunt mai multe ). Tractiunea integrala combinata cu niste cauciucuri de calitate iti fac viata mult mai usoara si mai sigura iarna.
Da nici cu asta nu cred ca scap la un frontal cu un ML. Cred ca nici o masina „mica” nu scapa usor dintr-o ciocnire cu un SUV, indiferent cati bani bagi in siguranta. Diferenta de impuls este mare, te ciocnesti de un SUV si sari cat colo, te rastorni, o carca de chestii se pot intampla. De aceea cred ca, pe drumurile din Romania, daca ai bani e bun un SUV. Si dupa tot ce vad pe drumurile patriei ( stiu ca mergi la Deva relativ des, de cate ori franezi in aia 150km ca sa intre un bou inapoi in sir, fie ca te depaseste pe tine, fie ca vine din fata ? ) cred ca urmatoarea masina SUV o sa fie. Nu Duster, desi personal cred ca Dacia nu-i asa rea cum credem noi si ca exista multe masini „germane” mai putin sigure.