De ce ai face asa ceva?

Presupun că până acum toată lumea a văzut noua campanie de promovare a ciocolății ROM. De fapt, ciocolata SUA, ca să fim mai exacți. Amintirile olfactive ale celor trecuți de 30 de ani au fost revitalizate acum câțiva ani de o campanie genială de marketing, pusă în scenă de McCann Erikson. După umila mea experiență în domeniu, una dintre cele mai reuÅŸite campanii de brand din ultimii 10 ani de zile.

DeÅŸi n-am la îndemână cifre de vânzări, pot să bănuiesc că ROM a avut creÅŸteri destul de semnificative la vânzări pentru că această campanie a fost preluată ÅŸi răspreluată de tot internetul, mesajul s-a propagat cum nu se poate mai bine iar cele două spoturi, cu roacherul ÅŸi cu pionierii au trezit grămadă de amintiri în fiecare dintre noi. Am dat iubitul meu Snickers pe ciocolata ROM doar aÅŸa, de dragul reclamei, de dragul amintirilor. Iar pe principiul, dacă m-a convins pe mine sigur i-a convins ÅŸi pe ceilalți, pot paria că acea campanie a avut succes. Acum, ROM a lansat o nouă campanie de marketing. A transformat ciocolata românească într-una americană. romCu steag cu stele, cu un CEO la costum, tot tacâmul unei americanizări complete. Trecând peste primul imbold, am o vagă impresie că la mijloc e ceva mai mult decât o foarte gravă eroare de marketing, cum pare până acum. Åži n-aÅŸ fi surprins dacă peste două săptămâni ambalajul ciocolății ar fi schimbat cu unul roÅŸu aprins, seceră ÅŸi ciocan, după care s-ar reveni la cel inițial. Niciun copywriter întreg la cap n-ar fi recomandat o asemenea schimbare de brand. Pentru că, să fim realiÅŸti, ciocolata ROM rezistă în continuare pe o piață delicioasă doar din nostalgie. Ori, tocmai ce s-a ÅŸters pe jos cu singurul atu al brandului. Prin urmare, cred, vreau să cred, că ROM-ul american va fi înlocuit în curând de ROM-ul rusesc, după care se va reveni la formula tradițională cu o poveste prekinii noÅŸtri americanii/prekinii noÅŸtri ruÅŸii. Sau se va ajunge la faliment. Foto

6 Comments