Huidu, Dacia și românul
|Șerban Huidu a fost autorul unui accident petrecut pe Valea Prahovei, accident în care două persoane au murit pe loc iar a treia după o zi de spitalizare în care medicii au încercat să repare nenumăratele leziuni, fără succes. Asta nu mai e deja o știre, a dat-o toată lumea și a făcut deliciul presei centrale, care n-a mai fost nevoită să inventeze știri de weekend de genul „florile îngheață în piețe”, „înghesuială la mall-urile din țară” și alte lăbăreli plictisite de weekend. Mană cerească, nu alta.
Pentru că e Huidu, toate dezbaterile au luat proporții apocaliptice, plaja de invitați acoperind foști mari tenismeni, vrăjitoare/ghicitoare, imbecili imberbi cu pretenții de vedetă și multe alte etc-uri. Accidente de genul acesta se petrec, dacă nu în fiecare zi, măcar o dată la două zile. De cele mai multe ori implică proprietari de bolizi care au impresia că sistemul de trafic din România îi încetinește și îi împiedică să pună în valoare mașina pe care au dat un purcoi de bani. Cum e cazul și aici. Dar autorii, nefiind vedete, nu beneficiază de atâta atenție. De cum am auzit știrea puteam băga mâna în foc că imediat va apărea comparația cu Carmen Păunescu. Logic. Cum, la fel de logic, au sărit toți băgătorii de seamă din online, să-și dea ei cu părerea cum bogătanul ar trebui ars pe rug și tras pe roată. Dar, în fața normalului și a legii, Huidu e doar unul ca oricare altul care a comis-o. âncă am o nelămurire, știe cineva pe careva care să fi ajuns la închisoare după un accident? Pentru că, din toate cazurile pe care le știu (și am lucrat la ProTV, deci știu grămadă) sau pe care le-am căutat pe net, n-am găsit niciunul în care autorul să fie condamnat cu executare. Dosar penal, amendă penală, despăgubiri, și cam atât. Deci umflările astea de mușchi „să înfunde pușcăria porcul” sunt de-a dreptul penibile. Să pățească EXACT ce au pățit și ceilalți, că nu mai suntem în perioada Inchiziției.
Huidu n-are nicio scuză, nici nu încerc să îi caut, deși am o oarecare doză de drag pentru el. ânsă nici Dacia nu are. Dacia, marele producător român de sicrie pe patru roți. Ligheanele scoase pe ușile fabricii sunt victime sigure, oi trimise la tăiere în traficul românesc. La fel și Sandero-urile. Niște ieftinituri care n-am idee prin ce teste de siguranță or fi trecut înainte să fie scoase pe piață. Nu e primul, am văzut cu ochii mei cel puțin cinci accidente în care pasagerul/pasagerii din Logan/Sandero au murit pe loc la impact. Accidente petrecute la 50-60-80 la oră. Opel puțin zgâriat și îndoit, cu șofer cu glezna luxată, Logan cu trei pasageri, armonică, unul mort, altul în comă, altul cu bazinul fracturat. Ce căcat de mașini sunt astea? âncetați cu inconștiența. Mai bine cumpărați un second hand dacă nu aveți bani de o mașină nouă, alta decât Dacia. Zgârceala o să vă ducă în mormânt!
Iar în încheiere, două dintre puținele articole care spun ceva util și inteligent despre ceea ce s-a întâmplat ieri. O explicație psihiatrică, venită de la Liviu și un articol plin de învățăminte marca Mircea Meșter. Citiți-l. Vă poate salva viața. Foto
EÅŸti oarecum nedrept cu Dacia – dac-ar fi fost altă maÅŸină, gen un Matiz, un Opel Corsa, un Twingo, ceva, situaÅ£ia ar fi fost aceeaÅŸi: o maÅŸină mică pe care se caţără una mare.
http://www.youtube.com/watch?v=JXeKSDpFjlg
Mda, de cand fac Sibiu-Bucuresti constant, ma tot gandeam si eu ca mi-ar trebui o masina mai sigura decat Loganul meu. Mi se parea cam ciudat sa stau in chirie si sa dau banii pe o alta masina – cand am una care merge ok, insa chestia asta m-a pus si mai rau pe ganduri.
Dar intr-adevar, dupa cum spune si ovi sarb, cand esti o masina mica, pusa in fata unei masini de teren, cresc atat de considerabil sansele sa scapi daca ai o alta marca? Ca bani de SUV chiar n-am… 🙂
@ovi sirb: nu ma refeream neaparat la accidentul lui Huidu. In suficient de lunga mea cariera de protevist am vazut zeci de accidente in care au fost implicate Dacii. Cu TIR-uri, cu alte masini mici, si intotdeauna s-a terminat prost pentru cei din Dacie. Masina mica pierde clar in fata unei masini mari. Dar la egalitate de gabarit, Dacia pierde intotdeauna.
@Monica: Cand esti in fata unui TIR n-ai sanse nici daca esti intr-un Volvo. Dar macar ai o sansa cand iti iese de pe contrasens o alta masina de acelasi gabarit. Indiferent de situatie, ai o alta sansa cand esti la volanul unui Ford, Volkswagen sau Opel.
Exista condamnari cu executare in cazul uciderii din culpa: de exemplu soferul care a agatat cu autobasculanta pasarela de la Tancabesti si a ucis doi oameni a primit 3 ani cu executare…
Batranii aia zgargiciti, nar fi dat un leu in plus, sa-si ia si ei Mercedes.
Zagarceala i-a dus in mormant.
Da fapt eu zic sa se dea o lege, cine nu are macar 20.000 euro in buzunar nici sa nu se gandeasca sa iasa de-acasa altfel decat cu autobuzul, sau cu trenul, daca mai circula.
n-ar
@Ciprian Ciocan: nu-i vorba de Mercedes. La 5000 de euro cat costa un Logan gasesti solutii second-hand mult mai sigure. Fie n-ai inteles exact ce vroiam eu sa zic fie ti se pare foarte desteapta abordarea asta.
Daca e s-o iei din punctul ala de vedere, e adevarat. Poate unii oameni isi iau chiar si Dacia la mana a doua, pentru ca chiar nu-si permit. Si ratiunea in spatele cumpararii unei Dacii noi fata de o masina second hand, e ca unii oameni chiar nu se pricep sa caute o masina second de defecte, si nu se simt norocosi cat s-o nimereasca. Poti sa iei un second in care sa bagi bani cat sa fi luat masina noua. Si dac-o iei asa, eu in 6 ani si n-am prea bagat bani in Loganul ala…
E complicat…
@Ciprian Ciocan:
cu dobitoci ca tine la volan si in functii nici nu ma mir de ceea ce citesc si vad in fiecare zi.. fie ca e vorba de incidente rutiere sau comportament de „dupa blocuri” dus la extrem, pentru ca voi „are valoare”, nu ca noi, astialalti.. ce nesimtire din partea noastra ca respiram..
Nu mi se pare desteapta abordarea ta din postul asta, pentru ca sentimentul final e ca oamenii aia sunt vinovati ca nu si-au luat masina care trebuie. Argumentele sunt subrede, poti sa-ti iei o masina second-hand si sa-ti cedeze vreo piesa si tot asa te poti considera un risc in trafic.
Cred ca ai inceput sa vezi si tu crapaturile din teorie, cand in comentariile de mai sus, ai facut observatia ca oricand poate veni altul cu o masina mai mare si „mai sigura”. Daca peste 10 ani se va merge cu masini de 4 tone, fraierii cu mertzane de 2 tone vor fi tinte sigure.
Ideile mele sunt:
1. Siguranta pe drumuri tb sa fie un drept, nu o chestie pe care sa o cumperi.
2. Problema accidentelor in Romania, pe langa problema cu drumurile proaste, e o chestie culturala. In Romania se conduce agresiv, inutil. Cei mai ok oameni pe care ii stiu, se urca la volan si se schimba complet. Toti incalcam legile sistematic, toti conducem constant peste viteza legala, mai facem cate-o depasire pe linie continua din cand in cand etc. Si evident toti ne grabim. Tot timpul.
Bai neo nu stiu din ce vagauna virtuala ai iesit, dar ma gandesc ca e mai bine s-0 rogi pe mama sa verifice ce scrii inainte sa apesi pe buton. Prima oara am crezut ca esti rau intentionat, dar citind mai atent mi-am dat seama ca esti numa prost.
@Ciprian Ciocan: Parerea mea despre Dacii nu are legatura neaparat cu accidentul lui Huidu. Crede-ma pe cuvant, ca am vazut mult mai multe accidente decat mi-as dori. Job-ul de cameraman tv vine cu prezenta la accidente in fisa postului. Cel mai recent accident, pe care mi-l si amintesc foarte bine, a fost intre o Sandero si un Opel Astra, rezultatul e scris mai sus. Masini de tonaj asemanator, la viteze acceptabile, adica nu s-a produs la 120 la ora. Ca exemplu, era o situatie in care siguranta ti-o puteai cumpara. Omul ala n-ar fi murit daca era intr-un Volkswagen, de exemplu, sau intr-un Ford. Cred cu tarie ca nu exista comparatie intre Dacie si orice second la 5-6000 de euro. Sunt foarte de acord cu punctul 2, dar, din pacate, nu il putem controla si trebuie sa ne pregatim pentru orice situatie neprevazuta. Barem ai o sansa mai mare sa scapi intr-un accident cu o masina relativ asemanatoare ca tonaj, si tot merita
Bun, atatea discutii despre ce masina sa avem sa fim in siguranta….eu am o alta intrebare…Oare nu-i mai simplu sa respecti legea si conditiile de trafic?? cat despre masina, fiecare isi cumpara dupa posibilitatile finnciare, daca toti am aveam bani cu lopata ne-am plimba doar cu tancuri sa nu mai fie morti pe sosele….. eu zic sa citim legile , sa invatam semnle de circulatie, sa respectam desenele de pe bucatile lea de tabla de pe marginea drumului si zic ca o fi mai bine…
aaa si uitasem… cand ajungi la faza in care nu mai auzi, nu mai vezi bine, iti umbla unii la creier, parerea mea este sa mergi la politie si sa le dai permisu de buna voie si nesilit de nimeni… macar ai respect fata de cei din jur si colegii de trafic, nu-i omora de dragu de-a te plimba tu surd, orb si bolnav psihic cu masina…ca avem asemenea cazuri fara numar
Brylu, iaca ta ca folosec blogul tau ca io n am ca sa zic si io o vorba. Asedar – clar nu trebuie ars pe rug, oricum om nu mai e si banuiesc ca nici nu va mai fi, desi aici am niste semne de intrebare, nu dam detalii ca nu despre asta vreau sa vorbesc. Ci despre problema media. Au fost majoritatea absolut penibili si sunt in continuare. Si vor fi. Vorbesc de atitutidea avuta. „sa fim alaturi de familia Huidu”, „drama prin care trece Serban”, „blestemul familiei Huidu”. Uite ca eu nu vreau sa fiu alaturi de Huidu. pentru ca asa vreau eu. Eu vreau sa fiu alaturi de aia de au ramas in urma celor morti. Uite asa vreau eu. Si iti spun si de ce. 1. Huidu avea masina buna; 2. nu a facut nicio depasire; 3 a intrat clar pe constrasens in uram unei depasiri;4 drumul in zona aceea, asfaltul vorbesc, e bun, doar ca, intamplator mai sunt si curbe ca drumul e facut printre munti (ca nu sunt autostrazi e altceva); 4. exact asta se poate intampla si pe Transalpina sau pe Transfagarasan, unde statul clar nu ar fi fost vinovat ca nu sunt autostrazi; 5 – spui de Logan – ok e o caruta de masina, daaaar nu Loganul a derapat, ci o masina ffff buna, deci masina aia f buna nu a fost bine condusa. 6. in locul Loganului putea fi o motocicleta:), pt ca are dreptu sa circule si aia cu motociclete. Deci, ramane in picioare treaba cu Loganul, dar, e cam periculoasa abordarea – „sa pateasca exact ce au patit si altii”, pt ca daca din masina aia s-ar fi dat jos un cocalar care ar fi spus „mortii ma-mii lui ca nu s-a dat la o parte” l-ai fi vrut la parnaie. Iar daca nimeni, dar chiar nimeni nu pateste nimic, atunci chiar ne-am dus pulii de suflet. A nu se intelege ca vreau sa-l vad pe Huidu la puscarie. cat despre labarii din presa …..ma intreb care ar fi fost atitudinea lor daca la volan ar fi fost Udrea. Despre asta e vorba. Plus ca, unii oameni, nu spunem tzine, persoane importante, mai stiu cum conducea Huidu.
No, am zis. Berea o dau io la sibiu
iar evidentele greseli de scriere sunt aproape intentionate:)))
cateva precizari, ca sa nu ma intelegi gresit. Principial, nu ai dreptate – eu am atatia bani, e dreptul meu sa cumpar o masina care exista pe piata, sunt institutii care se ocupa de testarea sigurantei masinilor si apoi le da voie sa iasa pe piata fabricilor, deci asta e masina, am facut o alegere proasta, insa nu intra in discutie eventuala vina a cumparatorului de dacie, atat timp cat el merge regulamentar. Asta, repet, principial. Doar ca, e adevarat, nu trebuie sa mergi in toate cazurile pe principii. De facto, ai perfecta dreptate cu Loganul. Doar ca, felul in care e pusa problema, si aici ma refer la inserarea mai multor idei si enunturi atacabile, poate starni reactii cat se poate de bine sustinute. Da, Loganul e praf ca siguranta, daaar asta nu inseamna ca Huidu trebuie sa pateasca ce au patit si altii, iar ideile oarecum apartin aceluiasi articol. Asta de fapt e problema care a generat comment-ul meu;) Iar comentariile contra din ce am vazut nu au vizat ideea ca Loganul e praf, ci altele prezente in ce ai scris. No, gata
you said it bro
Nu asta era ideea. am spus ce am spus referitor la ce a scris brylu, din amicitie, colegialitate, fosta colegialitate, beri baute impreuna si tot tacamul. Deci am zis cu draga inima. Ideea nu era sa i-o zic!!!!!!, sub nicio forma nu era asta ideea. (sper ca nu s-a inteles asta). cand ma refeream la labarii din presa – ma refeream la moderatorii tv care au avut pozitia de compasiune aproape exclusiva pentru familia lui Huidu, deci, iarasi a nu se interpreta, doamne fereste altcumva. Da’ si io-s prost brylule, in loc sa-ti fi dat telefon, stau sa dau explicatiuni, din precautiune, pe net. Ce ne-am mai stricat cu netul asta:))
@brylu:
no gata, imi vad loganu si imi iau un SH, mercedes din ’94 S280 (Diana) sau volvo S40 (Dumitru Tinu), aia parca o scapat cu viata ?! sau ?
@TOATA LUMEA: Paragraful despre Dacia n-are o legatura stricta si directa cu accidentul lui Huidu. Pur si simplu, Loganurile si Sandero-urile sunt niste gunoaie de masini, chit ca lovesc un Opel, un Mercedes sau un TIR.
@Flavia: Sigur, ai dreptate. Intr-o lume normala asta ar trebui sa facem toti, inclusiv eu sau tu. Sa conducem ca la carte. Ca iti risti viata ta, e problema ta, dar in trafic rareori dispari singur. De cele mai multe ori tragi pe altii dupa tine. Pe de alta parte, in contextul discutiei Dacia vs. alte marci, accidente se petrec in toate tarile din lumea asta. Sunt soferi d-an pulea si in Germania si in Olanda si in Franta. Rata de morti e insa mai mica pentru ca ei nu umbla in sicrie ambulante.
@lucian: Lucica, io n-am zis ca e VINOVAT pentru ca e la volanul unei Dacii. Pana la urma, e la latitudinea oricui ce masina isi cumpara. Din punctul meu de vedere, insa, discutand bani vs. eficienta/siguranta, sa alegi o Dacie noua in favoarea unei masini second straine, gen Ford, Opel, VW, etc. e o foarte mare tampenie. Sansele tale de a scapa cu viata sunt muuuult mai mari din oricare alta masina, indiferent cu cine te tamponezi.
@obp: bine ma. Or murit oameni si in bmw-uri, si in mertane si chiar si in volvo-uri, dupa cum bine ai exemplificat. dar daca tu imi spui cu mana pe inima ca intre ele si Dacia nu e nicio diferenta, io-mi vand masina si merg cu bitza pana imi cad pedalele.
O TIRA MAI MULTA CONSIDERATIE SI FATA DE CO-MANIPULANTII DE VOLANE DE PE ACEEASI SOSEA ! DOARA NU S-A INVENTAT DACIA SPECIAL PENTRU SCADEREA DEMOGRAFICA ! CEI CARE UMBLA PE SOSELE CU SARCOFAGUL AU ACELEASI DREPTURI CA CEI CARE UMBLA CU BUNKERUL ! (A SE CITI VOLVO, RESPECTIV MERTZAN ETC…) iN FINE…ASTA ESTE…TRIST DE TOTI CEI CARE SUFERA, DIN AMBELE TABERE. CRED CA TOTI AVEM CE INVATA DIN ASTA: DAR CAT NE TINE ? M-AS DUCE TOTUSI MAINE SA-MI IAU UN SECOND MAI SOLID………
@Ciprian Ciocan:
ma gandeam sa arunc cu explicatii in tine, dar ricoseaza si e pacat de timpul pierdut.. da’ mai zi tu de mama, c’apai ma cobor la nivelu’ tau..
@brylu zi acolo, ca zici bine.. si patrotii incapatanati si care inghit galustele tuturor, fara sa studieze, n-au decat sa moara.. patrioti..
3 stele, spre 4 ca nu are pietoni si era prea canibala pentru renault, pentru o masina ieftina sunt decente.
daca eu cu loganul ma lovesc cu un alt logan, numai ca doar unu singur pune frana, ala cu frana moare, eu am o zgarietura pe mana. Evindent, chestia asta merge la toate masinile.
Comparatia berlina-suv este fortata. Putea sa fie in orice berlina. SUV-ul are sasiul (sau baza) mai sus, deci castiga.
De vina sunt aia care au mers pe drum fara sa aiba si ei, macar un suv la mana a doua. Auzi tu, sa iti iei masina noua romaneasca…
oare dece am semnat cu numele ala? 😀
@bitrate: tocmai, ca eu nici nu compar berlina cu suv-ul. daca cetesti, comparatia era facuta cu un Opel. Astra, ca asta n-am scris. In fata unui SUV n-ai nicio sansa. Dar in fata unei masini de acelasi gabarit, poate-poate scapi daca esti intr-o masina si nu intr-un lighean
din acest motiv ti-am explicat ce se intampla daca te lovesti logan in logan. Frontal.
Este o chestie de noroc, incarcare, franare. Nu numai de stele. Unde oricum Astra conduce cu 5 la 3, dar si cu niste euro in plus.
Siguranta teribila au chevroleturile astea lowcost, masinile chineze cu care astia ameninta pozitia (nu stiu daca e dominatie au ba) daciei pe piata de lowcost. 3 spre 4 stele e decent. Mai ales ca se pierd multe stele in lateral si la protectia pietonilor pocniti. NU perfect, nici macar bine ci decent.
Vorbind strict economic, sh nemtesc (ceva pana in 10000E) vs nou romanesc, nu cred ca isi are rostul.
citit si minunat. Daca brylu iese cu tzoacla si da este el unu cu mopedu’, el e vinovat ca a dat banii pe tzoacla noo in loc pe un moped Sh, nemtesc. In alta ordine de idei, neo ala e cam tzaran crescut in jungla.